Kroz udžbenik za osmi razred devetogodišnje osnovne škole učenici / učenice će obogatiti svoja znanja proučavajući ekologiju.
Kako bi lakše savladali predviđeno nastavno gradivo, potrebno je da učenici / učenice sami aktivno učestvuju u stjecanju znanja. Svaka nastavna jedinica ima pet dijelova. Na početku je osnovni sadržaj nastavnog teksta, pitanja i sažetak na osnovu kojih ćete provjeriti svoje znanje. Poseban akcenat stavljen je na nove izraze i pojmove koji su boldirani, te na slike i tabele koje se nalaze u udžbeniku. Rubrika „Za one koji žele znati više“ pruža više informacija o određenom segmentu iz nastavne jedinice. Svoju radoznalost učenici / učenice mogu zadovoljiti nalaženjem odgovora na pitanja iz odlomaka „Saznaj sam / sama“. U ovoj rubrici predviđeno je da učenik sam dođe do odgovarajućih spoznaja, bez pomoći nastavnika / nastavnice. Kako će to izvesti? Na postavljena pitanja potrebno je da učenik / učenica potraži odgovor listajući razne udžbenike, knjige, enciklopedije, časopise, surfajući po internetu, gledajući obrazovne emisije odgovarajućeg sadržaja preko TV, izvodeći različite oglede u školi (ali i kod kuće), razgovarajući sa svojim drugovima, roditeljima. Autorice naročito preporučuju da se prate emisije na TV-u gdje učenici / učenice mogu veoma mnogo naučiti o ekologiji vrsta i ponašanju životinja. Također, srdačno preporučuju da se prate emisije o ekologiji u BiH. Iz emisija se može veoma mnogo naučiti o prirodnim ljepotama, endemskom bilju i prirodnoj baštini Bosne i Hercegovine. Saznanja do kojih će učenici / učenice doći imat će priliku ispričati na času biologije ili na biološkoj sekciji. Svoju radoznalost mogu zadovoljiti i čitanjem rubrike „Zanimljivosti“.
Udžbenik Biologije za osmi razred devetogodišnje osnovne škole odobren je od Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke i kao takav koristi se u većini škola u Federaciji Bosne i Hercegovine.