Besplatni web alati pogodni za nastavu jezika i književnost

Besplatni web alati pogodni za nastavu jezika i književnost

Piše: Nermina Alihodžić Usejnovski, prof. bosanskog jezika i književnosti

JU „Deseta osnovna škola“, Ilidža

Kako je pred nama dvosedmični izazov online nastave, u nastavku vam predstavljam nekoliko besplatnih i za korištenje jednostavnih web alata, a koji su pogodni za korištenje u nastavi jezika i književnosti.

  1. https://www.jigsawplanet.com/ – besplatne online puzzle. Ovaj alat je veoma jednostavan za korištenje, a pogodan je za online nastavu jer za izvršenje zadatka (sklapanje) nije potrebna prijava. Možda je najpogodniji za uvodni dio online časa jer će učenike zainteresovati za temu. Za kreiranje online puzzli potrebno je da se prijavite i da imate spremnu fotografiju (to može biti fotografija na kojoj je tekst npr. o padežima). U samo par koraka učitat ćete fotografiju, izabrati od koliko dijelova će se sastojati i to je sve. Nakon toga šaljete link učenicima koji bez prijave mogu pristupiti slaganju. Njihov zadatak može biti da u tezama napišu sadržaj fotografije ili da istu opišu.
  2. https://wordwall.net/ – web alat za kreiranje kvizova i igrica. Veoma je pogodan jer ima dosta već kreiranih sadržaja koje jednostavnim dijeljenjem linka možete poslati učenicima. Jednostavan je i za kreiranje, potrebno se prijaviti i u nekoliko koraka kreirati kviz ili igru. Da bi koristili kviz ili igru, učenici ne moraju biti prijavljeni, bitno je da svoj kviz podesite na ‘public’ i to je sve. Kvizovi i igre iz ovog programa pogodne su za časove ponavljanja ili za završni dio časa obrade. Njihova je mana što ne možete (besplatno) pratiti rezultate učenika tako da sve ostaje na povjerenju, što je opet dobar odgojni momenat.
  3. https://padlet.com/ – interaktivna tabla. Ovaj alat je veoma pogodan za online nastavu iz svih predmeta. Ima više mogućnosti i jednim je dijelom besplatan. Naime, kada se prijavite, možete koristiti tri table besplatno koje možete brisati. Također možete naći i dosta već popunjenih tabli koje vam mogu olakšati rad. Ovaj alat je najpogodnije koristi tako što će se na ‘tablu’ postaviti svi sadržaji (tekst, slike, linkovi, zadaci za učenike) i link poslati učenicima. Učenici bez prijave mogu pristupiti sadržaju. Mnogo bolji, ali i komplikovaniji, način korištenja ove table, jeste interaktivni. U tom slučaju bi se svi učenici prijavili i bilo bi im odobreno da vrše izmjene i na taj način bi se interaktivno realizovao sadržaj ove table. Pogodnost je također što se sadržaj može slati direktno u Google Classroom i što je prijava sa Google računom veoma jednostavna.
  4. https://www.storyjumper.com/ – besplatni web alat za kreiranje priča/knjiga. Ukoliko ste planirati vježbati pismeno izražavanje učenika, prepričavanje teksta ili jednostavno sa učenicima stvarati nove priče, onda je ovaj alat idealan za vas. Jednostavan je za korištenje i za prijavu. Možete kreirati svoju knjigu u koju ćete jednostavno unijeti nastavne sadržaje popraćene ilustracijama, ili kreirati svoj razred i pratiti rad učenika. Učenici, kao što sam već spomenula, mogu kreirati svoje priče, ali mogu kreirati i knjige o nekom nastavnom sadržaju. Ovaj alat je besplatan i, ukoliko svoju knjigu podesite na ‘public’, učenici je mogu pregledati bez prijave.
  5. https://www.google.com/intl/hr/earth/ – Google Earth – iako je najpogodniji za nastavu geografije, ovaj alat može imati veliku i važnu ulogu u nastavi književnosti. Ukoliko sa učenicima obrađujete književni tekst u kojem je imenovano mjesto radnje, ili obrađujete putopis, ovaj jednostavni alat vas može odvesti u sva opisana područja. Više o konkretnoj nastavnoj jedinici uz upotrebu ovog alata, možete čitati na linku https://www.skolegijum.ba/tekst/index/1417/tragom-sijaricevog-hrta.

Iskreno se nadam da će vam neki od ovih alata pomoći u realizaciji online nastave i ne zaboravimo jednu važnu riječ kada su web alati u pitanju, a to je ‘mjera’ i pazimo da ne bismo upali u zamku da alate koristimo zbog alata, a ne zbog učenika i cilja časa.

Sretno nam u narednom periodu.